Begroting 2021 -2024

Paragrafen

Bedrijfsvoering

Heuse Service

Dromen. Doen. Heusden. positioneert de gemeente Heusden als de gemeente voor doeners met een droom, voor mensen die het voortouw willen nemen en werk willen maken van Heusden. HeuseService is binnen het merk het dienstverleningsconcept met als kernwaarden: de klant centraal, dialoog en samenwerking en aanspreken en verantwoordelijkheid nemen. Mede dankzij dit concept en de betrokkenheid van de organisatie bij het waarmaken hiervan, scoort onze dienstverlening boven het landelijke gemiddelde.
In 2021 zetten we de doorontwikkeling van de vier kernelementen Dromen. Doen. Heusden., HeuseService, MogelijkMakers en de Heusdense School door. Bijvoorbeeld door het aanbod van de Heusdense School meer divers te maken, waarbij we gebruik maken van de tijdens de coronacrisis opgedane ervaringen met digitale werkvormen, zoals webinars.  
“Intern” krijgt veel aandacht, omdat wij geloven dat houding en gedrag van al onze MogelijkMakers het verschil maken.
Extern krijgt Dromen. Doen. Heusden. natuurlijk ook veel aandacht. We blijven zoeken naar voorbeelden van Doeners met een Droom en we zullen die ook in 2021 in het zonnetje blijven zetten. Onze kernwaarde dialoog en samenwerking brengen we extern net zo in praktijk als intern. Bekende voorbeelden hiervan zijn Buurt Bestuurt, de jeugdburgemeesters en de in 2020 gestarte jeugdambassadeurs, accountmanagers op diverse werkgebieden, de inzet van de buurttent bij drugssluitingen en het wekelijkse omgevingsbeeld gebaseerd op online en sociale media. Ook hier maken we in 2021 dankbaar gebruik van ervaringen uit de coronacrisis. Als het gaat om overheidsparticipatie (schaalverdieping) hebben we meer (digitale) ontmoetings- en participatiemogelijkheden waar we ervaring mee hebben opgedaan. Door deze te combineren met traditionelere vormen als inspraakbijeenkomsten, kunnen we meer mensen betrekken bij besluit- en beleidsvorming.

Deze pagina is gebouwd op 11/04/2020 11:25:19 met de export van 11/04/2020 11:10:28